RSS

Türkler camiler kapatılsa ne yapar?

02 Ağu

Vaktiyle olmadık şey değil malum, ya camiler kapatılırsa? Böyle bir şey söz konusu olduğunda verecekleri tepkiyi sorduk insanlara, ilginç cevaplar aldık. Camiye en son ne zaman gittiklerini de sorduk. Yıllardır uğramayanların tepkileri ile sık sık gidenlerin tepkileri farklı farklı!

Halil Canpolat: İsyan ederiz. En son 2 gün önce gitmiştim.

Selin Akşit: Üzülürüm, elimden bir şey gelmez. En son ne zaman gittiğimi hatırlamıyorum.

Handan Bülbül: Kapanması saçma. En son Kadir gecesinde gitmiştim.

Nezir Gökduran: İllaki tepki gösterirdim, müslümanız sonuçta. Söyleşi, yürüyüş gibi tepkilere de katılırdım. En son çocukken gitmiştim.

Suat Toplayıcı: Bugün, annen vefat ederse ne yaparsın sorusuna cevap verebilirim ama camilerin kapatılma sorusuna cevap veremem çünkü bu ihtimali düşünemiyorum bile..  Ama şu da var; müslümanlara müslümanlıkları unutturuluyor! Bu yüzden insanların akıllarına önemli şeyler hiç  gelmiyor.  En son 2 hafta önce gitmiştim.

Ahmet Ergen: Camileri kapattığında müslümanlık bitmiş oluyor. Müslümanlar ayaklanır. En son cuma günü gitmiştim.

27780İlhan Hakan: Camilerin kapatılması imkansız olması gerekir. Neden derseniz, bu müslümanlığın bitişi demektir. Bu da ya savaştır ya da dünyanın sonu gelmiştir. En son Cuma günü gitmiştim.

Sevim Eminoğlu: Bunu düşünmek bile istemiyorum.  Zaten müslüman bir ülke olarak dinin gereklerini yerine getiremiyoruz. Kaldı ki bir de camiler kapatılınca hepten bitişimiz olur. Ev hanımı olduğum için en son geçen yıl gittim.

İlknur Öztürk: Çıldırırız! İnsanların camiye küçücük taş bile attıklarında acayip sinir oluyorum. Böyle bir şeye asla, asla izin vermeyiz. Çocuklarımızı da bu terbiyeyle yetiştiriyoruz. Camiye çocuğumdan dolayı gidemiyorum, ama önceden gider temizliğini bile yapardım, uzun süre oldu gitmeyeli.

Fazlı Doğançay: Camilerin kapanmasına asla taraftar değilim. Sonsuza kadar açık olmasını isterim. Bir çocuk dünyaya geldiği zaman ona ezan okunur, selâ ile hayatı son bulur. Camilerin varlığı dünyada zaruridir. Cuma günleri gidiyorum.

Özgür Özkan: Benim için farketmez, hiç camiye gitmedim.

Osman Serdar: Üzülürüm… Bu  tarz şeylerde çok aktif değilim ama bir oluşum olduğunda katılırım. En son bayram namazında gittim.

Uğur Arı: Normal bir şekilde devam ederim. En son cuma günü gitmiştim.

Bülent Ersöz: Asla istemem! Onaylamıyorum! Tepkilere mutlaka ortak olurum.. Cumaları gidiyorum.

27778Coşkun Aytaç: Olur mu öyle şey ya… Camisine sahip çıkamayan bayrağına da sahip çıkamaz. Bir toplumu temsil eden hem dini hem bayrağıdır.  En son cuma günü gittim.

Rıfat Aksel: Her şeyden evvel böyle bir olayın söz konusu bile olamaz. Cuma günü gittim.

Yaşar Buca: Öyle şey olamaz. Her türlü yola başvurur yine açtırırız. Her ne kadar dinin emirlerini yapamasak da öyle şeyi istemeyiz. Cuma günü gitmiştim.

Erkan Acer: Gizli bir örgüt kurarım, müslümanlığı öyle yayarım. 6 ay kadar oldu, işlerim dolayısıyla gidemiyorum ama caminin olmaması, kapatılması tamamiyle müslümanlığın dışlanması demektir. İbadethanesiz din olmaz ki!

Adbussamet Ayyıldız: Öldürürüm herhalde. Vakit namazını camide kıldım.

Ahmet Yılmaz: Benim için iyi olmaz çünkü müslümanım. Ülkemizde kiliseler olduğu gibi camiler de olmalı. Cuma günü gittim.27779

Şeyhmus Esmer: Müslüman olarak elimizden gelen örgütlenmeyi, mücadeleyi yaparız. Camileri kapatmak demek, İslamiyet’e karşı açılan savaş olur. Camiye uzun zamandır gidemiyorum.

Tarık Ünal: Valla ben çok soğukkanlı bir insanım ama bu konuda sessiz kalmazdım. Tamam herkesin dinini özgürce yaşaması hakkından ötürü başka ibadethanelerin açık olmasına itirazım yok ancak camilerin kapatılması diktatörlüktür direkt. Mısır’da Mübarek zamanında belli zamanların dışında camiye gidilememesi gibi. Buna sessiz kalınamaz. Sesimi duyurabildiğim kadar insana duyururdum, sokağa dökülmezdim ama makul çerçevede mesleğimi kullanarak ne biliyim mesajımı iletecek videolar veya websitesi hazırlardım. Camiye en son geçen pazartesi günü gitmiştim.

Emre Buluç: Neden kapatıldığını çok iyi araştırırım. Ondan sonra bu tezlerin ne kadar çürük olduğunu hukuki yollarla ispat etmeye çalışırım. Cuma günü gittim.

Seher Emir:  Rabbim o günleri göstermesin, camilerin kapatılmasını… Geçen Ramazan, teravih namazına gitmiştim.

Halil Bağban:  Mescitlere gideriz (gülümsüyor) En son 3 ay önce gitmiştim.

Özgür Özaltun:  Camilerin kapatılmasına karşı çıkar, eylem örgütlemeye çalışırım, özellikle kültürel miras sınıfına girenler için. En son cuma günü cuma namazından önce Sultanahmet Camii’ne gitmiştim ve kısmen kapatılmasının doğru olacağına kanaat getirdim.

Orhan Okmen: Yeryüzü mescit. Allah’ın kullarna mekan sınırı yoktur. Hapse atsalar Medrese-i Yusufiye ederler, bulundukları yerleri mescid yaparlar. Vakit namazlarında gitmeye çalışıyorum.

Derya Karahan: Bir kere camilerin kapatılmasına izin vermem en başta. Gerekirse yakar yıkarım! Hadi diyelim ki es kaza kapatıldı o zaman da tüm evleri camiye çeviririm. Camiye ne zaman gittiğimi sormayın (üzülüyor) Çocuktum sanıyorum..  Ankara’da bayanlar için cami kültürü pek yok sanırım yada ben bilmiyorum. Bulunduğum çevrede camiye giden bir kadın görmedim henüz çoğu camimizde kadınlar için bölüm bile yok maalesef.27776

Ali Diriöz: Neden olsun ki öyle bir şey, isyan ederiz. Müslüman ülkede cami kapanır mı? Evvelki Cuma günü gitmiştim.

Eda Çiçek: İsyan ederiz! Camiler bizim ibadet ettiğimiz yerler. Kur’an kursundan beri gidemiyorum.

Halil Buluç: Yüzde 99’u müslüman olan bir ülkede camilerin kapanmasına hiçbir gücün ve hiçbir siyasi otoritenin gücü yetmez! Biz azınlık değil çoğunluktayız. STK’larla birlikte mücadele ederiz.
Cuma günü gittim.

Dursun Tufançlı: İsyan çıkarırız. Geçen Cuma gittim.

Mutlu Temel: Arkadaşım Dursun gibi, benim de isyan edesim gelir. Cuma günü gittim.

Kardelen Yurt: Beni rahatsız etmez, bir şey yapmam ama neden kapatılsın ki. Kimsenin özgürlüğü kısıtlanmasın, istemeyiz. Gezmek için çok gittiğim oldu.

Huriye Duman: Müslüman bir ülkede yaşıyoruz. Allah ezan sesini eksik etmesin inşaallah. Açık bir insanım belki ama ibadetlerimi yapmaya çalışıyorum. Eşimle Kemeraltı’na her indiğimizde camide namazımızı kılarız ama diğer zamanlar çalıştığım için gidemiyorum.

Ahmet Bilgiç: Öyle bir şey olamaz ya… Geçen hafta Cuma günü gitmiştim.

Saffet Aslan: Öyle bir şeye ihtimal vermiyoruz. Türk milleti sapıtır. Bu ülkenin Şii’leri dahi camiye gidiyor. Camiye gitmeyeli epey oldu, geçen kurban bayramında gitmiştim.

Kadri Uysal: Öyle bir şey olacağını hiçbir zaman düşünmüyorum. Zaten müslümanlık ileride yayılacak. En son Cuma namazına gitmiştim.

Furkan Kahraman: Kötü olur ya…  En son bayram namazına gitmiştim.

Özge Sena Bigeç merak etti, sordu

http://www.dunyabizim.com/news_detail.php?id=7025

 
Yorum yapın

Yazan: 02 Ağustos 2011 in İLGİNÇ ŞEYLER

 

Evet görüşünüzü alabilir miyim?

 
